محصولات

کپسول اسلیم تک ®(R&D)

 کپسول اسلیم تک ®

کمک به کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام

ماده موثره:

چای سبز ، قهوه سبز ، گارسینیا کامبوجیا ، عصاره خشک زنجبیل ، آلوئه ورا
مکمل گیاهی اسلیم تک ®با دارا بودن ترکیبات گیاهی و شیمایی موثر در کاهش وزن مانند چای سبز ، قهوه سبز و… به شما این امکان را می دهد که در کنار پایبندی به برنامه غذایی سالم و فعالیت های روزانه به وزن ایده آل خود دست یابید.

توضیحات

بهترین دارو برای لاغری

اسلیم تک ® مکمل گیاهی برای لاغری

مصرف روزانه این کپسول می‏تواند به طور قابل توجهی وزن را کاهش دهد.

اسلیم تک ®چیست؟

اجزای تشکیل دهنده کپسول اسلیم تک® چیست؟

اجزاء فرآورده اسلیم تک® :

عصاره چای سبز
قهوه سبز
گارسینیا کامبوجیا
عصاره خشک زنجبیل
آلوئه ورا

اسلیم تک® چگونه عمل می کند؟

این مکمل دارویی یک ترکیب موثر در کاهش وزن از طریق افزایش متابولیسم بدن می باشد . عصاره چای سبز که ترکیب اصلی این فرآورده می باشد ،دارای مواد موثره مشتقات کاتشین و اپی کاتشین است که همگی دارای خاصیت ترموژنیک و تجزیه کننده چربی ها می باشد بنابراین در تنظیم وزن بدن و کنترل چاقی مفید است .

اسلیم تک® برای چه کسانی مناسب است؟

همه افرادی که دغدغه کاهش وزن دارند و خواهان رسیدن به وزن ایده آل خود هستند می توانند کپسول اسلیم تک® را مصرف کنند.این فرآورده با کاهش احساس گرسنگی و اشتها به کاهش وزن کمک می کند . این مکمل گیاهی ضمن کاهش اشتها ، متابولیسم و سوخت و ساز مواد غذایی را در بدن افزایش می دهد . با تسریع سوخت و ساز در بدن ، کالری از طریق سلولها سریع تر مصرف می شود و انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می کند.
تحقیقات انجام شده ثابت کرده است که مصرف روزانه 2 تا 4 کپسول به مدت 2 ماه ( به طور مداوم و مرتب) منجر به کاهش توده فاقد چربی می شود .

 اسلیم تک ®را چگونه مصرف کنیم؟

روزانه 3 بار هر بار یک عدد کپسول به فاصله یک ساعت بعد از هر وعده غذایی میل شود.

آیا اسلیم تک® را در بارداری و شیردهی میتوان مصرف کرد؟

در دوران بارداری و شیردهی منع مصرف دارد.

آیا کودکان می توانند اسلیم تک® را مصرف کنند؟

این محصول در کودکان منع مصرف دارد.

آیا اسلیم تک® تداخل خاصی دارد؟

به دلیل وجود دوز بالای کافئین در دارو، مصرف همزمان این فراورده با دارو‌های Acebrophylline, doxofylline,  stiripentol   ممنوع است.  اما با داروهای atomoxetine, bupropion, ciprofloxacin, clozapine, linezolid, lithium, tizanidine تداخل متوسط دارند و باید با احتیاط مصرف شود . همچنین باید در افرادی که الکل و تنباکو مصرف می کنند نیز با احتیار مصرف شود.

به علت وجود عصاره چای سبز در ترکیبات این مکمل دارویی افرادی که در سیستم قلبی و عروقی ضعف دارند و همچنین در بیماران کلیوی ، دارای تیروئید پرکارو بیماران دارای مشکلات روانی مانند ترس و نگرانی شدید ، با احتیاط مصرف شود.

همچنین افرادی که داروهای ضد انعقاد ، کاهنده قند و چربی خون مصرف می کنند یا مشکل کبدی دارند ، قبل از مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنند.

استفاده از این فراورده در افراد دارای هموروئید ، انسداد روده ، درد های شکمی ، تهوع و استفراغ ممنوع می‌باشد.

آیا اسلیم تک®عوارض جانبی دارد؟

در صورت مصرف درست با دوز مصرف توصیه شده ، عوارض جانبی خاصی ندارد .

در افرادی که معده حساس دارند ، ممکن است به علت ترکیبات کلرژنیک و تانن موجود در عصاره چای سبز مشکلاتی رخ دهد.

در صورت داشتن آلرژی به هریک از گیاهان به کار رفته در این دارو ، از مصرف آن خودداری کنید.

شرایط نگهداری اسلیم تک®

دور از نور، رطوبت و گرما در دمای 15-30 درجه سانتی گراد و در جعبه نگهداری شود .
دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

چاقی و اضافه وزن به عنوان یک موضوع مهم در سراسر جهان فراگیر شده است.چاقی تقریبا همه ی جنبه های سلامتی را تحت تاثیر قرار می دهد و با دیابت نوع دو، بیماری های قلبی و عروقی ، فشارخون ، استئوآرتریت، بیماری های ریوی و سرطان های مختلف مرتبط است.

تغییرات سبک زندگی از جمله افزایش فعالیت بدنی و کاهش انرژی دریافتی ، اجزای کلیدی برای پیشگیری و درمان چاقی هستند اما نتایج نشان داده که تنها تغییرات در سبک زندگی برای رسیدن به وزن ایده ال کافی نیست.

دارو درمانی در افرادی که قادر به کاهش وزن مطلوب با تغییر الگوی زندگی خود نیستند، نقش بسزایی را ایفا می کند و افزودن این داروها به ویژه داروهای گیاهی در کنار تغییرات لایف استایل به کاهش وزن بیشتر کمک می کند. بسیاری از مکمل های لاغری مبتنی بر دارو های گیاهی ، سابقه طولانی مدت در حفظ سلامت، پیشگیری و درمان بیماری ها از جمله چاقی دارند.

تاثیر قرص اسلیم تک® بر لاغری

وقتی می خواهید وزن کم کنید طبیعی است که بخواهید خیلی سریع این اتفاق بیوفتد اما افرادی که کاهش وزن تدریجی و ثابتی را طبق الگوی مشخصی دارند،احتمال بیشتری دارد که به رژیم و الگوی غذایی خود پایبند باشند.هنگامی که به وزن مناسبی دست یافتید با تغذیه سالم و فعالیت بدنی مداوم  می توانید در طولانی مدت این شرایط را حفظ کنید.کاهش وزن آسان نیست و به تعهد و پایبندی نیاز دارد و برنامه ریزی منظم نقش بسزایی در حفظ آن دارد. ایجاد یک محیط حمایتی در گروه دوستان و افراد مهم زندگی تان می تواند شما را در رسیدن به این هدف یاری کند همچنین مصرف مکمل های لاغری تاثیر بسزایی در کاهش وزن افراد ایفا می کنند.

همچنین بخوانید:   لیو-اُ-هلث®70 (R&D)

آیا چای سبز لاغر می کند؟

چای سبز یک نوشیدنی محبوب است که در سراسر جهان پس از آب مصرف می شود.ترکیبات پلی فنولی زیادی مانند کاتشین در چای سبز وجود دارد هم چنین مقادیری از کافئین نیز در چای سبز یافت می شود.مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که چای و پلی فنول های آن فعالیت های پیشگیرانه ای در برابر تعدادی از بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی،عصبی ،سرطان،دیابت و چاقی دارند.چای سبز خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و برای

کم کردن قند خون

متعادل کردن فشارخون

مورد استفاده قرار می گیرد.

چای به ویژه چای سبز باعث کاهش جذب چربی ها و کربوهیدرات،افزایش متابولیسم چربی ها و افزایش سوختن کربوهیدرات می شود.همچنین در یک مطالعه نشان داده شده که مصرف مداوم چای سبز نقش مفیدی بر کاهش وزن ایفا می کند.

آیا کافئین در کم کردن وزن موثر است؟

استفاده از کافئین از طریق افزایش مصرف انرژی و افزایش گرمازایی به عنوان یک رویکرد کلی در مدیریت چاقی مورد استفاده قرار گرفته است.کافئین ترشح نورآدرنالین و دوپامین را افزایش داده و فعالیت های عصبی در چندین ناحیه از مغز را تحریک می کند که به نوبه خود می تواند چربی و وزن بدن را کاهش دهد.
کافئین ممکن است از طریق مهار فعالیت فسفو دی استراز و سرکوب اثرات منفی آدنوزین بر افزایش ترشح نورآدرنالین اکسیداسیون چربی را زیاد کند.
تحقیقات نشان داده شده که مصرف همزمان چای سبز و کافئین در مقایسه با افرادی که به تنهایی از کافئین برای لاغری استفاده می کنند، با کاهش وزن کم شدن BMI و کم شدن اندازه دور کمر و افزایش مصرف انرژی بیشتری همراه بوده است.
مصرف کافئین به طور قابل توجهی مقاومت به انسولین را در افراد سالم کم می کند.گزارش شده است که فاکتور های رشد شبه انسولین (IGF) اثر منفی در کم کردن وزن و چربی بدن افراد دارند.افزایش مقاومت به انسولین باعث افزایش اتصال IGF-1 به پروتئین ها می شود.

تاثیر قهوه سبز در لاغری

برخی از ترکیبات عصاره قهوه سبز مانند اسید کلروژنیک نیز در انواع میوه ها و سبزیجات یافت می شود. عصاره قهوه تلخ استخراج شده به عنوان یک مکمل کاهش وزن در فرآورده های لاغری بازار جهانی یافت می شود.
مصرف قهوه باعث ایجاد تغییراتی در چندین نشانگر گلیسمی در افراد مسن می شود. به طور مشابه، تحقیقات دیگر نشان داده‌اند که مصرف قهوه کافئین‌دار می‌تواند منجر به کاهش وزن در طولانی‌مدت شود، اثری که احتمالاً ناشی از اثرات ترموژنیک شناخته شده مصرف کافئین و همچنین اثرات عصاره قهوه سبز و سایر فعال‌های دارویی است. مواد موجود در قهوه همچنین برای اصلاح ترشح هورمون و تحمل گلوکز در انسان فرض شده است. همچنین در قهوه سبز مقداری کافیئین وجود دارد.استفاده از کافئین از طریق افزایش مصرف انرژی و افزایش گرمازایی به عنوان یک رویکرد کلی در مدیریت چاقی مورد استفاده قرار گرفته است.

آیا گارسینیا کامبوجیا در لاغری مفید است؟

ماده فعال مهم موجود در پوست گارسینیا کامبوجیا یک ایزومر منفی هیدروکسی سیتریک اسید ((-)- HCA است. در حیوانات آزمایشگاهی، HCA ممکن است کاهش وزن را از طریق سرکوب سنتز اسیدهای چرب ، افزایش اکسیداسیون لیپیدها و کاهش در مصرف غذا افزایش دهد.

به طور خاص، HCA یک بازدارنده رقابتی قوی آدنوزین تری فسفات سیترات لیاز است، یک آنزیم خارج میتوکندریایی که تجزیه سیترات به اگزالواستات و استیل-CoA را کاهش می‌دهد که باعث کاهش اسیدهای چرب و بیوسنتز کلسترول می‌شود.

علاوه بر این، اثر مکمل گارسینیا کامبوجیا برای سرکوب تجمع چربی بدن در موش‌های صحرایی نر چاق زوکر مورد بررسی قرار گرفت. پس از 6 هفته مصرف مکمل های غذایی حاوی HCA، باعث سرکوب قابل توجهی از تجمع چربی اپیدیدیم در موش های صحرایی نر چاق زوکر شد.

پس از مصرف مکمل گارسینیا کامبوجیا ، کاهش وزن قابل توجهی گزارش شد. به طور خاص، مصرف مکملی حاوی 2.4 گرم در روز گارسینیا کامبوجیا به مدت 12 هفته، تأثیر مفید قابل توجهی بر کاهش وزن در مقایسه با دارونما مشاهده شد.

به نظر می رسد گارسینیا کامبوجیا به خوبی تحمل می شود.

عوارض جانبی مهم مصرف گارسینیا کامبوجیا شامل افزایش ترانس آمینازهای کبدی و سمیت کبدی است، در حالی که عوارض جانبی جزئی آن سردرد، حالت تهوع، علائم دستگاه تنفسی فوقانی و علائم گوارشی گزارش شده است. گارسینیا کامبوجیا ممکن است با داروهای ضد افسردگی به دلیل افزایش ترشح سروتونین و داروهای ضد دیابت تداخل داشته باشد، زیرا سطح گلوکز و انسولین پلاسما را کاهش می دهد.

همچنین بخوانید:   کپسول نرم لاسرین ®

عصاره G. cambogia می‌تواند بر فارماکوکینتیک داروهای سوبسترای CYP2B6، از جمله داروهای ضد تومور (سیکلوفسفامید، ایفسفامید، و سورافنیب)، ضد مالاریا (آرتمیزینین)، ضد ویروس‌ها (افاویرنز)، مسکن‌ها (متادون، مپریدین)، و ضد تشنج‌ها را اثر بگذارد.

زنجبیل در لاغری

در طب سنتی پودر زنجبیل برای برخی از بیماری ها مانند استفراغ، سوء هاضمه، درد مفاصل و عضلانی و سرماخوردگی تجویز می شود. علاوه بر این، اثرات دارویی مختلف آن از جمله ضد استفراغ، ضد التهاب و آنتی اکسیدان، کاهش گلوکز و چربی و اثرات ضد سرطانی گزارش شده است. اثرات مفید Zingiber officinale در مدیریت چاقی از جمله پیشگیری و درمان آن نیز اخیرا مورد توجه قرار گرفته است و نتایج امیدوارکننده‌ای از مطالعات تجربی به دست آمده است. این فرضیه وجود دارد که ریزوم‌های زنجبیل و عصاره آن می‌توانند از طریق مکانیسم‌های مختلفی مانند افزایش گرمازایی و مصرف انرژی، افزایش لیپولیز، مهار جذب روده‌ای چربی رژیم غذایی و کنترل اشتها بر بسیاری از ویژگی‌های اصلی چاقی تأثیر بگذارند.بنابراین، مطالعه حاضر با هدف بررسی سیستماتیک اثر Zingiber officinale Roscoe بر مدیریت چاقی (به عنوان مثال، اندازه‌گیری‌های آنتروپومتریک، ترکیب بدن و اشتها) در افراد سالم چاق/ دارای اضافه وزن و مدل‌های حیوانی انجام شد.
اخیراً، ما یک کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده دوسوکور را روی 80 زن سالم مبتلا به چاقی انجام دادیم.

طبق یافته های ما، مکمل زنجبیل (2 گرم در روز پودر زنجبیل) به مدت 12 هفته باعث کاهش جزئی اما قابل توجه در وزن بدن، شاخص توده بدنی، دور کمر و دور باسن در مقایسه با دارونما شد. علاوه بر این، یافته دیگر مطالعه ما کاهش معنی‌دار اشتها در گروه زنجبیل در مقابل دارونما بود.

در مطالعه دیگری نشان داده شده که نوشیدن یک دوز نوشیدنی زنجبیل (حاوی 2 گرم پودر زنجبیل) قبل از یک صبحانه استاندارد باعث کاهش اشتها و افزایش سیری و سیری در مردان دارای اضافه وزن (10 نفر) نسبت به گروه کنترل شد.

علاوه بر این، چند مطالعه وجود دارد که تأثیر زنجبیل را بر تغییرات وزن (به عنوان یک هدف ثانویه) در بیماران چاق/بیش از وزن مبتلا به دیابت، بیماری مزمن کلیوی یا بیماری کبد چرب غیر الکلی بررسی کرده است.

در یک مطالعه تأثیر دو گرم مکمل پودر زنجبیل یا دارونمای مشابه را به مدت 12 هفته در 44 بیمار مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی بررسی کرد. با توجه به نتایج، معیارهای آنتروپومتریک شامل وزن، شاخص توده بدنی، دور کمر و دور باسن و نسبت دور کمر به باسن در هر دو گروه به‌طور معنی‌داری کاهش یافت. با این حال، دور باسن در گروه دریافت کننده زنجبیل به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

مکانیسم های متفاوت برای زنجبیل

1.افزایش ترموژنز و مصرف انرژی: گزارش شده است که اجزای زنجبیل دارای مقداری اثر آزادکننده کاتکول آمین هستند که بر گیرنده های بتا آدرنرژیک تأثیر می گذارد و سیستم عصبی سمپاتیک را فعال می کند و سپس بیان و سنتز پروتئین جداکننده 1 و ترموژنزیز را افزایش می دهد.

2.افزایش لیپولیز: مصرف زنجبیل می تواند فعالیت آنزیم لیپاز حساس به هورمون را با فعال کردن سیستم عصبی سمپاتیک افزایش دهد و در نتیجه لیپولیز بافت چربی را افزایش دهد.

3. سرکوب لیپوژنز و تجمع چربی: گزارش شده است که اجزای فعال زنجبیل می تواند فعالیت آگونیستی نسبت به گیرنده سیگما/بتا فعال شده توسط پراکسی زوم داشته باشد و باعث افزایش بیان ژن وابسته به گیرنده فعال پراکسی زوم و کاهش رسوب چربی در ماهیچه اسکلتی و بافت چربی شود. ترکیبات زنجبیل همچنین ممکن است بیان برخی از آنزیم های دخیل در لیپوژنزیز مانند اسید چرب سنتاز و استیل کوآ کربوکسیلاز را کاهش دهند.

4. سرکوب آدیپوژنزیز: گزارش شده است که درمان با اجزای فعال زنجبیل باعث کاهش چربی زایی در سلول های چربی می شود.

5. مهار جذب روده ای چربی موجود در رژیم غذایی: گزارش شده است که زنجبیل می تواند آنزیم لیپاز پانکراس را سرکوب کند و جذب روده ای چربی در رژیم غذایی را کاهش دهد که با اثر اورلیستات در مدل حیوانی قابل مقایسه بود.

6. کنترل اشتها: به نظر می رسد مصرف مکمل زنجبیل ممکن است اشتها را کاهش دهد.

به طور کلی، در فرضیه ای گفته شده که زنجبیل اثر تعدیلی بر سروتونین دارد. گزارش شده است که ترکیبات اصلی زنجبیل می تواند از طریق اتصال به گیرنده های سروتونینی در سیستم عصبی مرکزی اشتها را کنترل کند.

صبرزرد یا آلوئه ورا  و کاهش وزن

عمده ترین اثر صبرزرد خاصیت مسهلی آن است و حرکات دودی روده ها را تقویت می کند که به صورت خوراکی مصرف می شود.

آلوئه ورا با کمک در عمل دفع مواد زائد در بدن به بهبود سیستم گوارشی کمک می کند.

محققان دریافته اند که پلی ساکاریدهای برخی گیاهان پتانسیل کنترل کردن قند خون، تحریک تولید آنتی اکسیدان ها توسط خود بدن و حتی کاهش کلسترول را دارند. آلوئه ورا یکی از این گیاهان غنی از پلی ساکارید است و در خط مقدم تحقیقات در جستجوی غذاهای کاربردی است که می تواند سلامتی را ارتقا دهد.

راه های کاهش وزن

استراتژی های مختلف و برنامه های تجاری زیادی برای کاهش وزن وجود دارد. برنامه اکثر آن ها نوعی محدودیت در کالری دریافتی است و معمولا روی محدوده خاصی برای دریافت مواد غذایی و ماکرو مغذی ها تمرکز می کنند.

جدید ترین رژیم ها برای کم کردن وزن:

همچنین بخوانید:   لیو-اُ-هلث® 140(R&D)

به دلیل اینکه رژیم های قدیمی فقط بر روی کاهش کل وزن بدن تمرکز داشتند، افراد با مشکلات زیادی روبرو بودند. اما جدید ترین رژیم های کاهش وزن نه تنها بر کل وزن از دست رفته بلکه بر تغییرات ترکیبات تشکیل دهنده داخل بدن نیز تمرکز کرده اند. در ادامه خلاصه ای از رژیم های غذایی محبوب با تمرکز بر نتایج در تغییرات ترکیبات تشکیل دهنده داخل بدن آورده شده است از جمله:

رژیم غذایی کم کالری
رژیم کتوژنیک که به شدت کربوهیدرات ها را محدود می کند و بر روی چربی ها تمرکز می کند
رژیم غذایی پر پروتئین که کربوهیدرات ها را محدود می کند و بر پرروتئین زیاد تاکید دارد
رژیم غذایی با فیبر بالا که بر کربوهیدرات های پرفیبر تمرکز دارد

رژیم غذایی کم کالری

معمولا برای دست یابی به کاهش وزن سریع به کار می رود و افراد حدود 400 تا 800 کیلوکالری در روز دریافت می کنند و متمرکز بر پودر های جایگزین شده برای وعده های غذایی و نوشیدنی های آماده است.

رژیم غذایی کم کالری اگرچه در ابتدا منجر به کاهش وزن چشمگیر می شود اما بهترین گزینه برای کاهش وزن پایدار نیست.

رژیم کتوژنیک

منطق این رژیم غذایی این است که کربوهیدرات در کمترین حد امکان مصرف شود و گاها از وعده های غذایی فرد حذف می شود. به دلیل پایین بودن گلوکز خون ترشح انسولین نیز کم شده، بدن منجر به سوزاندن چربی ها به جای کربوهیدرات شده و متعاقب آن اسید ها چرب به جریان خون آزاد می شوند و حالت کتوز ایجاد می شود.

رژیم پر پروتئین

پروتئین ها و اسید های آمینه به ویژه اسید آمینه لوسین در سنتز پروتئین های ماهیچه ای و تا حدودی نیز در افزایش حس سیری موثر هستند. دراین رژیم مواد غذایی مانند گوشت، ماهی ،تخم مرغ، لوبیا و… به مقدار زیاد مصرف می شود.

 رژیم غذایی پر فیبر

هنگام مقایسه رژیم های غذایی با توزیع های متفاوت از درشت مغذی ها، نوع کربوهیدرات مصرفی نتایج حاصل ار رژیم را تغییر می دهد زیرا منابع کربوهیدراتی با فیبر بالا از طریق افزایش سیری و وجود مواد مغذی بالاتر باعث زیاد شدن سرعت کاهش وزن می شوند. علاوه بر این مصرف زیاد فیبر ها به کاهش جذب کالری کمک کرده و عملکرد سیستم گوارش را بهبود می بخشند.

رابطه دیابت و چاقی

شاخص توده بدنی یا همان BMI رابطه تنگاتنگی با دیابت و مقاومت به انسولین دارد.افزایش وزن بدن و شاخص توده بدنی در ایجاد و بروز دیابت نوع دو نقش اساسی دارد.
دیابت شیرین یک اختلال مزمن است که می تواند متابولیسم کربوهیدرات،پروتئین و چربی را تحت تاثیر قرار دهد.این بیماری به دلیل عدم ترشح کافی انسولین توسط سلول های بتا جزایر لانگرهانس یا به دلیل نقص در جذب انسولین توسط بافت محیطی ایجاد می شود.دیابت به طور کلی به دودسته دیابت نوع یک(دیابت کودکان یا دیابت نوجوانان یا دیابت وابسته به انسولین) و دیابت نوع دو(دیابت بزرگسالان یا دیابت غیروابسته به انسولین) تقسیم می شود.

دیابت نوع یک

دیابت نوع یک بیشتر در کودکان رخ می دهد اما گاهی اوقات می تواند در گروه های سنی بزرگسالان نیز ظاهر شود به ویژه در اواخر سی و اوایل چهل سالگی.
بیماران مبتلا به دیابت نوع یک معمولا چاق نیستند.در دیابت نوع یک تولید ناکافی انسولین را داریم.
ویتامین دی نقش عمده ای را در پیشگیری از ویتامین دیابت نوع یک ایفا می کند.

دیابت نوع دو

در مقایسه با دیابت نوع یک پاتوفیزیولوژی و علت متفاوتی دارد.وجود بسیاری از عوامل جدید به عنوان مثال افزایش شیوع چاقی در بین تمام گروه های سنی و کم تحرکی در هر دو جنس،رژیم های غذایی ناسالم و شهرنشینی به این معنی است که تعداد بیماران مبتلا به دیابت نوع دو در حال افزایش است.مقاومت به انسولین ازدلایل ایجاد دیابت نوع دو است.مقاومت به انسولین منجر به افزایش اسید های چرب در پلاسما و کاهش انتقال گلوکز به سلول های عضلانی می شود.در این نوع از دیابت انسولین هست اما بدن نمی تواند از آن در کاهش قند خون استفاده کند.چاقی و اضافه وزن باعث ایجاد مقاومت به انسولین می شود.

پیشگیری از دیابت

تغییرات در لایف استایل در پیشگیری یا به تاخیر انداختن شروع دیابت نوع دو موثر است.برای کمک به پیشگیری از دیابت نوع دو و مشکلات ایجاد شده در پی آن، افراد باید:

فعالیت بدنی در قالب 30 دقیقه فعالیت منظم  برای رسیدن به وزن مناسب و حفظ آن داشته باشند اما عواملی بیشتری علاوه بر ورزش کردن برای کنترل وزن وجود دارد. همچنین داشتن رژیم غذایی سالم و اجتناب از مصرف شکر و چربی های اشباع و دخانیات و سیگار در پیشگیری از دیابت و بیماری های قلبی و عروقی موثر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا