مقالات

ساعات طولانی کار و افسردگی

ساعات طولانی‌تر در یک شغل پر استرس می‌تواند بر خطر افسردگی تأثیر بگذارد

یک مطالعه جدید تعداد ساعت کاری زیاد در یک شغل استرس زا را با افزایش خطر ابتلا به افسردگی مرتبط می‏ داند. کار کردن 90 ساعت یا بیشتر در هفته منجر به تغییرات سه برابری در نمرات علائم افسردگی در مقایسه با افرادی که 40 تا 45 ساعت در هفته کار می ‏کردند، شد. حتی فردی که ساعت‏های طولانی در یک شغل پر استرس کار می‏ کند می‏ تواند اقداماتی را برای محافظت از سلامت روان خود انجام دهد. مطالعه اخیر انجام شده توسط تیمی در دانشگاه میشیگان که در این ماه در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، نشان داد که هرچه ساعت‌های بیشتری در یک شغل استرس‌زا در هفته کار کند، خطر ابتلا به افسردگی بیشتر می‌شود.

محققان داده های بیش از 17000 دستیار پزشکی سال اول را طی 11 سال که در بیمارستان های سراسر ایالات متحده آموزش می دیدند، بررسی کردند. آنها دریافتند که 90 ساعت یا بیشتر در هفته کار کردن با سه برابر افزایش علائم افسردگی در مقایسه با افرادی که 40 تا 45 ساعت در هفته کار می کنند، مرتبط است.

این مطالعه نشان داد که میانگین افزایش علائم 1.8 امتیاز در مقیاس استاندارد برای افرادی که 40 تا 45 ساعت کار می کنند در مقابل 5.2 امتیاز برای ساکنانی که بیش از 90 ساعت کار می کنند. در ابتدای سال اول اقامت، از هر 20 نفر تنها 1 نفر معیارهای افسردگی متوسط ​​تا شدید را داشت.

این مطالعه همچنین نشان داد که درصد بالاتری از گروهی که ساعت‌های افزایش‌یافته کار می‌کردند، در مقایسه با افرادی که ساعات کمتری کار می‌کردند، نمرات مکرر بیشتری داشتند تا واجد شرایط تشخیص افسردگی متوسط ​​تا شدید شوند.

همچنین بخوانید:   خواص درمانی اسطوخودوس: تأثیرات معجزه‌آسای یک گیاه دارویی

این مطالعه ارتباط بین نگرانی‌های سلامت روان و ساعات طولانی کار در یک شغل استرس‌زا را آشکار می‌کند، زیرا سازمان‌های ملی مانند آکادمی ملی پزشکی و انجمن کالج‌های پزشکی آمریکا تلاش می‌کنند تا دریابند که چگونه می‌توانند با افزایش نرخ افسردگی مقابله کنند. نتایج این مطالعه نیاز آشکار به کاهش بیشتر تعداد ساعات کار ساکنان در هفته را به طور متوسط ​​نشان می‏دهد.

چرا ساعات کار بیشتر برابر با افزایش میزان افسردگی است؟

این مطالعه قویاً نشان می ‏دهد که کاهش ساعات کار می ‏تواند تعداد افرادی را که به افسردگی قابل تشخیص مبتلا می‏ شوند کاهش دهد.

تس بریگام، روان درمانگر در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، اظهار دارد: “کار استرس زا است و استرس مداوم روی بدن شما از طرق مختلف بر شما تأثیر می‌گذارد.”

او می‌گوید: «اگر همیشه کار می‌کنید، زمان کمی برای مدیریت استرس یا بهبود خلق و خویتان دارید یا اصلاً وقت ندارید».

دکتر جنیفر کرال، روانشناس می ‏گوید: «شما زمان یکسانی برای مراقبت از خود ندارید. شما زمان زیادی برای خوابیدن، خوب غذا خوردن، ورزش کردن یا داشتن یک زندگی اجتماعی ندارید.»

ساعت کار و افسردگی

در حالی که این مطالعه دستیاران سال اول پزشکی را مورد بررسی قرار داد، نویسندگان مطالعه معتقدند که اگر مطالعات مشابه در سایر مشاغل پر استرس و ساعات کاری زیاد انجام شود، اثرات منفی مشابهی بر سلامت روان نشان می‌دهد.

بریگام معتقد است که تعداد ساعات کار ممکن است بیشتر از ماهیت استرس زا بودن شغل، عامل افزایش خطر افسردگی باشد.

او می‌گوید: «حتی اگر شغل شما استرس کمتری داشته باشد، ساعات طولانی و زمان محدود اجتماعی/تفریحی که در دسترس دارید تأثیر منفی بر شما خواهد گذاشت. دلیلی وجود داشت که ما از 6 روز کار در هفته به 5 روز در هفته کار می کردیم – زیرا در نهایت حتی بهترین کارمندان با انجام ساعات مشخصی تمرکز خود را از دست می دهند. حتی اگر آسان‌ترین شغل دنیا را داشته باشید، اگر در داخل، پشت میز گیر کرده باشید، دور از افرادی که دوستشان دارید کار کنید، احساس افسردگی خواهید کرد».

همچنین بخوانید:   بررسی علل استرس و بی حسی بدن

وقتی یک فرد ساعت های زیادی کار می کند چگونه می تواند استرس خود را مدیریت کند؟

در حالی که سازمان‌های بزرگ هنوز در حال بررسی نحوه کنترل میزان افزایش افسردگی در متخصصان مراقبت‌های بهداشتی هستند، هر کسی که در یک شغل پر استرس با ساعات طولانی کار می‌کند، می‌تواند برای سلامت روانی بهتر تلاش کند.

کرالز می‌گوید: «تعیین مرزها در محل کار کلیدی است. شاید نتوانید به خودتان استراحت بدهید یا یک روز مرخصی بگیرید، اما می توانید یاد بگیرید که چگونه مرزهای ذهنی تعیین کنید و کار را در محل کار ترک کنید.

او ادامه می دهد: “این ممکن است به معنای نه گفتن به چیزهای اضافی در محل کار باشد یا یاد بگیرید که چگونه دیوارهایی بسازید تا کار را شخصاً انجام ندهید و هنگام ترک آن استرس را با خود حمل نکنید.”

این ممکن است به ایجاد نوعی تعادل کمک کند، زمانی که تعادل به دلیل تعداد ساعات سپری شده در محل کار دور از دسترس به نظر می رسد.

بریگام می گوید: «اگر شغلی دارید که استرس مزمن ایجاد می‏کند، می خواهید یاد بگیرید که چگونه برای خود تعادل ایجاد کنید. خود را به عنوان یک ماشین ندانید و خود را انسان ببینید و بدانید که نیازهای انسانی مانند استراحت، بازی و نور خورشید دارید.

برای انجام این کار، او می گوید: «شما باید تغییراتی در ذهنیت خود در مورد کار ایجاد کنید و دیگر احساس نکنید که باید به همه چیز «بله» بگویید.

بریگام ادامه می‌دهد، «همچنین می‌توانید مرخصی پزشکی بگیرید و مدتی را به دور از کار اختصاص دهید تا دوباره تنظیم کنید و یاد بگیرید که چگونه این تکنیک‌ها را در زندگی خود ادغام کنید و سپس به سر کار بازگردید. ایجاد این تغییرات در حین کار واقعاً سخت است.»

همچنین بخوانید:   چه ارتباطی بین خواب و استرس وجود دارد ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا