مقالات

گیاه بابونه کبیر

گیاه بابونه کبیر یکی از گیاهانی است که در طب سنتی در بسیاری از مناطق جهان به ویژه اروپا برای درمان علائم متعددی از جمله دردهای میگرنی، دندان درد، درد ناشی از آرتریت روماتوئید، ناراحتی های گوارشی و مشکلات ناشی از قاعدگی کاربرد داشته است.

گیاه بابونه کبیر همچنین برای کنترل علائم بیماری ها و مشکلاتی نظیر پسوریازیس، آسم، آلرژی، تهوع و استفراغ استفاده می شده است.

بابونه کبیر حاوی مواد موثره متعددی می باشد، اگرچه احتمالا بخش عمده ای از اثرات این گیاه مربوط به ماده ای با نام پارتنولید می باشد. از دیگر مواد موثره گیاه بابونه کبیر می توان به گلیکوزیدهای فلاونوئیدی و پینن ها اشاره کرد. گیاه بابونه کبیر از خواص فارماکولوژیک چندگانه ای نظیر خواص ضدسرطان، ضدالتهاب، ضداسپاسم و القاکننده قاعدگی برخوردار می باشد.

طبق مطالعات صورت گرفته، برگ ها و گل های این گیاه حاوی مقادیر بالایی از مواد موثره فوق بوده که اثرات ضددرد، ضدالتهاب و ضد تب آن در بسیاری از مطالعات بالینی معنادار و چشمگیر بوده است. به همین دلیل گیاه بابونه کبیر برای تخفیف علائم سرماخوردگی نیز استفاده می شود. امروزه فرم های خوراکی متعددی نظیر قرص و کپسول نرم از گیاه بابونه کبیر به ویژه با دوزبندی با هدف کنترل علائم میگرن در دسترس می باشد. کپسول نرم میگرالس فرم خوراکی تولید شده در ایران بوده که با دوز 100 تا 300 میلی گرم تا حداکثر 4 بار در روز در بزرگسالان می تواند به توقف علائم ناشی از سردردهای میگرنی کمک کند.

همچنین بخوانید:   کاهش استرس با ذهن آگاهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا